tisdag 15 april 2008

Vår älskade Amon har nu lämnat oss i sorg!

Vår älskade Amon har nu lämnat oss i sorg!
Sov gott!
Om det finns en himmel är du där, du och farfar, nu får ni vara tillsammans igen!
Vi lever kvar här på jorden med dig i våra tankar och vi ska alltid minnas dig!!!
Jag ska minnas dig som den glada, roliga, tokiga farmor som du var.
Du, världens bästa farmor, Tok-Britta, jag älskar dig!
----------------------------------------------------------------
Detta var den sista bilden jag tog på min underbara farmor då hon var med oss och firade påsk.
Vi målade ägg, åt påskmat, drack nubbe och skrattade.

Hon och farfar var mina faddrar då jag döptes, och det är för mig en stor ära att fått ha dem vid min sida, trots att farfar gick bort då jag bara var 4 år.
Det var farmor som lärde mig att gå och det var hon som var min dagmamma innan jag började på dagis, så farmor och jag har haft mycket tid tillsammans.

Jag och pappa åkte ofta och hälsade på henne då hon bodde i sin lägenhet i Smedby.
Vi fikade på balkongen med 7 sorters kakor, drack kaffe och pratade strunt.
"Humor" är det ord som jag förknippar farmor med! Hon var alltid glad och skojfrisk!
Det ska jag alltid minnas och bära med mig.
---------------------------------------------------------------
LÄNK: http://www.youtube.com/watch?v=VRsJlAJvOSM
LÄNK: http://www.youtube.com/watch?v=AZhQABM0ZjE

3 kommentarer:

Wicke sa...

Hua..får rysningar i hela kroppen.. Men dom sitter nog på ett moln tillsammans nu och är som nykära:) Ta hand om dig och dina nära å kära. Puss

Anonym sa...

Tänker på er alla. var glad för dom minnen du har av din farmor hon kommer alltid att ha en plats i ditt hjärta kramiz lena

Anonym sa...

Tråkigt att höra akis:( Kram på dej