torsdag 10 april 2008

Ny städhjälp.


Knatte, Fnatte och Tjatte, eller som de heter på Finska: Tupu, Hupu ja Lupu








Idag har jag och Peter varit och köpt tre nya malar."Albino Gibbiceps", Knatte, Fnatte och Tjatte heter de! Tupu, Hupu ja Lupu.
Växterna i akvariet är fulla med bruna alger, och den här sortens malar är jättebra städare, sa mannen i djuraffären!
Vi tog tre stycken!
Vi får väl se hur länge de får leva nu, huliganerna glufsar ju i sig allt som rör sig.
Det finns bara två "smågodisar" kvar nu av de 10 neontetror som Peter köpte åt dem en lördag.
Piff och Puff, kallar jag dem. Två seeega bitar som har överlevt länge nu. Men det är väl bara en tidsfråga innan de blir kollijox de också!
---------------------------------------------------
Shit, jag tror att huliganerna redan har klippt en städare. Kan inte hitta Knatte!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hoppsan! (kul namn du /ni alltid hittar på! jag vill oxå ha så jag kan komma på kluriga namn!

Anonym sa...

Död åt ankorna...fiskarna! *ler*

Anonym sa...

Död åt ankorna...fiskarna! *ler*

Anonym sa...

hatar dina fula fiskar, det är tråkigt att läsa om dom. jag hatar djur, vill helst döda dom.

Anonym sa...

haha, fia.... det är ju bara för att du e allergisk mot djur, men för trög för att förstå att fiskar inte har päls, så dem kan du tycka om

Anonym sa...

är det detta som kallas "hushållsnära tjänster"?
antar att du tar upp städhjälpen i deklarationen för du betalar väl inte svart? han får väl skatta för käket? eller har han traktamente?