måndag 7 april 2008

Gul-utan-sol!


Idag var jag och köpte Doves brun-utan-sol-lotion.
Jag har ju slutat att sola solarie sedan en tid tillbaka, vilket har resulterat i att min hy nu är vitare än snön.
Jag har aldrig varit så vit i hela mitt liv som jag är nu.
Jag blir juh rädd då jag kommer in i badrummet på morgonen, yrvaken och ser Vita-Madame (spöket som visar sig i spegeln då man knackar 3 gånger) visa sig i spegeln varje morgon.
Hua! Nu har jag tröttnat på att nästan skita på mig av skräck så fort jag kommer in i badrummet, men sola solarie tänker jag inte göra!
Därför ska jag nu prova med lite brun-utan-sol, eller som det borde heta:
Gul-utan-sol. Man får ju lite gulfärgad hy av sånna krämer. Fast Dove är faktiskt bättre än många andra jag provat.
Har gjort en smörjning nu och det klibbas i huden på mig.
Brukar ha svårt att sova efter att jag smörjt in mig med den.
Den har vissa biverkningar på mig av någon konstig anledning. Svättningar och frossor blandat med kletkänsla. Svårt att förklara, men det känns så!
Eller så är det bara "kärringskålla" jag har, är ju inte helt purung längre. Haha!
Äh, jag vet inte, men jag skyller på gul-smörjan!
Godnatt om jag kan!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Akiz..dove SUGER..Piz Buin har en som e prisvärd och INTE klibbar och ger INTE gul färg.

Anonym sa...

Hoppas att du blev riktigt vacker så att du inte vaknade med gul-utan-sol-sovränder överallt!! Jag tror nog du är fin!!

Anonym sa...

tack för tipset. ska prova nästa gång...

Anonym sa...

Nej, kakiz, jag har den bästa... som alltid ska du lyssna på mig, den luktar bajs, verkligen men du blir Brunt fin inte gul alls. Det är Loreal´s sublime bronze. Face & Body. Lite fint glitter i den oxå så du skimrar medan det verkar, nödvändigt...

Anonym sa...

jaja..lukta skit ni bara..med min luktar man som efter en dag på stranden...med andra ord... som skit?

vilket jävla i lands problem förresten! sjukt..

Anonym sa...

haha...vilket gulutansol-krig det blev nu !!!