lördag 5 april 2008

Go Akiz!

VÄRLDENS BÄSTA LÖÖÖÖRDAAAAAAAAG!!
Jag brukar kalla mina lediga lördagar för det!
Det är så underbart att ha en hel helg ledig. Fast helgen går så fort. Men nu är det lördag och vem bryr sig idag att det är måndag i övermorgon?!

Idag vaknade jag tidigt, pigg som en lärka och drog igång med en makeover!
Från ett mensmonster med kaffesumpslukt och flottigt hår, till en nyduschad fräch brud i lyxförpackning! Har duschat, gjort hårinpackning, målat naglarna, sminkat upp mig och slängt på mig min nya bebisrosa tröja och *poff* så känner man sig som en fräsch toka igen.

Jag har redan hunnit med att dra igång ett msn-race med L i morse, och tvingat honom att väcka hela huset med "upp och hoppa".
Jag är en elak, bad, bad människa, men jag bjuder på det. Om jag är vaken ska ingen annan heller sova! Alla ska vara uppe och hoppa med mig!
Det är så skönt att vara den där pigga, glada Akizen igen och jag märker att ljuset ute påverkar mig. Jag är inte alls lika trött längre om morgnarna. Skulle bara behöva att komma igång med att gå ut och gå innan frukost igen, men lillebror hindrar mig. :)

Igår hade vi middag här hemma med A och J. Vi bjöd på trerätters och drack vin och spelade gitarr och joddlade.
Vi kom i säng sent, men jag var ändå klarvaken vid 8.00-tiden i morse!
Nu är jag busigt sugen på bus, och funderar på att dra igång ett aláAkizväckningsrace till mina nära och kära.
Jag GÖR det!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

haha det gjorde du verkligen, tack tack!

Anonym sa...

Är det så jävla jobbigt att skriva ut hela namnen på personer? Hur fan ska vi veta vilka "A" och "J" är? Detta verkar vara en innegrej bland er nybloggare, och det är INTE okej!