lördag 5 april 2008

Lördag med lego!

Idag har vi varit på stan och fikat med La familia. Vi var och fikade på cafévästerport, ett mysigt litet fik som jag inte ens visste fanns.
LÄNK: http://www.vasterport.net/ui/article/show.aspx?id=88

Sedan gick vi i affärer och därefter åt vi buffé på Zorbas.
Inne på Zorbas satt det en efterbliven man som jag känner igen. Han är alltid ensam och han uppträder väldigt hemligt.
Han var säkert uppe vid buffén och hämtade mat 8 gånger, bla flera gånger ris och lingon.

Jag ser honom alltid ensam på fiken i stan och även idag satt han och åt buffé ensam.
Tycker verkligen så synd om honom för han är alltid ensam. Och där sitter vi, hela Peters familj, och äter tillsammans och har trevligt, medan han sitter där så ensam och tyst.
Stackars, stackars honom. Moderskänslorna inom mig väcktes.
Jag ville bara gå fram och trösta honom, fast han kanske inte ens var ledsen.
Jag blev tvungen att komma på något hemskt som han kan ha gjort mot någon annan, för att sluta tycka synd om honom. Johanna kom på att han nog har varit jätte elak mot sin mamma.
Då slutade jag att tycka synd om honom.

Peter har varit i sina föräldrars hus i veckan och tömt vinden på hans saker. Det han fick med sig hem var en frimärkssamling och en Ica-kasse med lego.
Shit, alltså! Nu har vi hela lägenheten full med frimärken av alla dess slag och lego i mängder.
Så ikväll blir det till att leka med lego.
Vi ska bygga ett rymdskepp!
Det kommer bli en grym lördagskväll detta!





Inga kommentarer: