tisdag 26 februari 2008

Min dag i ord!

Idag har mamma och pappa varit hos Peter och mig och hälsat på. De ville ju se deras 10+2 barnbarn, dvs pirayabebishuliganerna och Sune och Bert. Vi matade dem med räkor och de glufsade i sig dem snabbt som blixten. Alltid hungriga!

Vi fikade lite och pratade lite strunt, sen åkte de hem och jag och Peter åkte in till stan för att köpa hem mat åt Peter till "Arne och Ankans hockey kväll". (Kocken Peter behövde väl lite ledigt idag, efter gårdagens äckliga FISKmatlagning. Fy böfvelen, han tänkte tvinga mig att äta fisk, men jag protesterade vilt med krokodiltårar och ett litet sammanbrott, så jag fick tillslut köttbullar efter mycket protest. Sen ringde jag till min mamma och skvallrade :)

Jag sprang ju på pappa på stan tidigare idag och han bjöd mig på mat på Juventus.
Vi hade en liten oplanerad "Pappa-barndag", och så tog vi en kaffe på mitt jobb efter maten.

Nu ligger jag i Mattisborgen och kollar på doktor Urban (sjukhuset på tv3) och bloggas lite lätt.

Det var min dag!

Inga kommentarer: