måndag 4 februari 2008

Gammalt är gott!

Jag har en stor förkärlek till mat och har jätte svårt att skiljas från den, jag kan inte kasta mat, jag sparar på allt tills det möglar så jag kan kasta det med gott samvete.

En burk champinjoner som är öppnad sparar jag på, blir det två köttbullar över efter en middag sparar jag dem, är det över huvud taget något kvar efter en middag så sparar jag på det. Jag KAN inte kasta något.

På jobbet är det jätte jobbigt när vi har massa gammalt bröd som ingen hämtat som måste kastas, jag sparar på det mesta och ger det till mormor, farmor eller någon annan som vill ha gammalt bröd.

Idag blev det två brödbitar kvar efter maten och Peter undrade hur länge jag ville spara dem?!
"Äsch, kasta dem", sa jag.
Peter tittade förvånat på mig och öppnade sedan sopskåpet och sa:
" Ta ett djupt andetag nu och tänk positiva tankar"

Hahahaha, han är ju för söt och rolig!

Inga kommentarer: