fredag 3 september 2010

Uppe med tuppen!

I två morgnar i rad har Alva vaknat tidigt efter att ha sovit hela natten igen!!! Skönt att hon sover hela nätter, men det är mindre kul att gå upp klockan 06:50 eller klockan 05:18 som vi gjorde idag! Vad är det som händer? Hon brukar ju alltid somna om efter vällingen och sova till typ 08:30 annars. Förmodligen är det dagisrutinerna som hunnit ikapp vår sömn!

I morse gick vi alltså upp i ottan och åt frukost, sedan låg jag i soffan och tittade på nyhetsmorgon och läste tidningen medan Alva lekte på golvet. Vid 07:30-tiden tänkte jag att det är väl lika bra att passa på att städa lite då. Alva ville bara upp i famnen på mig hela tiden och titta ut genom fönstret, så jag kom på knepet med att sätta henne i barnstolen vid fönstret!
Där satt hon och jag städade!


Så lättlurad ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha vad du är fyndig /virva