tisdag 7 september 2010

Envis förkylning.

Jag blir faktiskt sällan förkyld, men sedan vi fick Alva har vi inte varit annat än sjuka här hemma. Är det inte stackars lilla Alva som är sjuk, så är det stackars lilla Akiz eller stora stygga Peter som är sjuk.

Den här gången började det med att Alva blev tokförkyld. Förkylningen vände upp och ner på varenda rutin här hemma. Matstrejk, nattvälling och tidiga morgnar.
När Alva sedan sakta blev bättre, var det istället min tur att få "förkylningen from HELL".
Sedan kom hostan för att stanna och jag började leva i heshetens tecken.

Nu, när jag börjar känna mig någolunda bättre igen, så har jag börjat att få halsont igen!!!
Jag börjar ana att den här hösten kommer att gå i sjukdomens tecken, med dagisbacillusker och allt vad det innebär. FY!!

Ge mig tillbaka min bebis, föräldrarledighet, sommar och hälsa! Tiden har gått för fort fram och jag gillar det inte!
Men samtidigt är det så underbart att se hur vår fantastiska lilla dotter växer och att hon har utvecklats till den stora lilla tjej som hon är idag!

2 kommentarer:

Fia sa...

Tror den här förkylningen var sån, jag blev också bättre och så sämre igen. Roy likadant. Så snart ska du se så är ni friska. Om inte annat får du ju vara hemma från jobbet när Alva är sjuk :)

Cissi sa...

Åh, testa min Pepsi Max kur! ;) Hoppas att familjen kryar på sig fort, jag är på bättringsvägen... trodde jag i alla fall.