tisdag 14 september 2010

Nya tider....

Den här veckan börjar vi med lite längre dagar för Alva på dagis. Efter två veckors inskolning med 1 timma om dagen gjorde vi en mjukstart för Alva. Hon fick vara på dagis tis, ons, tor 09:00-11:30 i två veckor. Fro m idag och tre veckor fram, ska hon vara på dagis tis, ons, tor 09:00-14:00. Det innebär att hon ska sova middag där nu innan jag hämtar henne.

Det känns sådär för mig idag. Jag vet att det kommer att gå bra, eller jag hoppas det iallafall, men hon är ju ganska svår att söva just nu och jag undrar hur det ska gå när det inte är jag som gör det på det sättet som hon är van vid. Jag vet att jag är fjantig nu, men ingen sköter om sitt barn så bra som mamman :) hahaha!

Det jag är "rädd" för är att hon inte ska äta vid lunch (vilket hon inte gjort så bra på dagis) och sedan då inte heller kunna somna när det är sovdags efter lunch. Det kommer i så fall innebära en hungrig och skittrött Alv när jag hämtar henne.

Idag blev hon jätteledsen när jag lämnade henne, men jag börjar vänja mig nu, men det känns fortfarande jobbigt!
Men som sagt, jag vet att hon har det bra och alla andra barn genom tiderna fixar ju det här med dagis, så varför skulle liksom inte Alva göra det!?
Så försöker jag tänka, men känner ändå att jag gärna skulle ha velat vara hemma en tid till med henne. Det går dock inte, för nu börjar föräldrarpenningdagarna att ta slut och jag vill gärna ha några sparade dagar att kunna plocka ut vid något speciellt tillfälle framöver.

Om tre veckor börjar jag att jobba igen efter 1,5 års tid hemma och jag visste att den dagen skulle komma, dock inte så jädra fort bara!!!!!
Det känns såklart skit, men har man ingen rik snubbe som kan försörja en som är villig att bli lyxhustru, så måste man själv dra sitt strå till stacken, hahaha!
Men jag kan beskriva mig själv med ett ord just nu och det är ÅNGERST!

Faaaast, ännu är det tre veckor kvar av "ledighet" och det tänker jag ta till vara på varje minut!

1 kommentar:

johanna w sa...

Det kommer bli bra, det lovar jag, ibland få det ta lite tid.., självklart är mamma bäst så är det alltid =), men dagis kommer säkert lyckas. Sen kan man ju ha lite åsikter...

puss min fina akiz