onsdag 15 september 2010

Förkylningsastma!

Ja, det var vad de sa hos farbror doktorn idag. Det var det jag trodde.
Natten har varit hemsk. Alva har andats jättekonstigt och hostat som en hund som skäller. Det pep och rosslade när hon andades också.

Det första jag gjorde idag var att ringa doktorn och vi fick en tid redan klockan 10:20.
I två timmar var vi där och utredde. Nu har vi fått en medicin till Alva som hon ska andas in.
Efter läkarbesöket gick jag direkt till apoteket, men där hade de inte den medicinen hemma, så ikväll får jag ta bilen och åka runt till olika apotek och se om de har den hemma.
Annars får vi klara oss till fredag sa de. Idiotiskt!

Vi blir iallafall hemma från dagis imorgon också och hoppas på bättring till nästa vecka.

9 kommentarer:

mammatajkon sa...

Är det airomir eller pulmicort
Ni
Behöver? Vi har så länge.

sara sa...

stackars liten söt alv...vet hur det känns,har en son med förkylningsastma, men det kan växa bort..brukar göra det. Lukas fick tbx sin dick nu i sommras då han fick lunginflammation, s fick börja med medicineringen igen...:/ KRAM

Akiz sa...

airomir, men det fanns på sjukhusapoteket. så nu har vi allt hemma...tack iaf snälla!!!

Cissi sa...

Åh stackars Alva (och er), gud så jobbigt. :( Hoppas att hon blir bra nu med medicin!

Fia sa...

Stackars faster lilla alv, jag har ventoline och brum-brum-apparaten om det blir riktigt illa! Då får ni komma hit!

johanna w sa...

först måste jag bara skratta för precis så som sara skriver gör jag med.. men jag har haft turen att upptäcka det innan det slinker förbi ett sånt kul ord =) och tur var väl det för jag skulle inte skriva dock den gången utan kul, och det var till min chef, tro det eller ej! haha

sen vill jag självklart pussa på lilla alven och hoppas hon blir bättre snart och att det tom växer bort. poff <3

Anonym sa...

MEN VARFÖR SYNS INTE MINA KOMMENTARER ?? iALLAFALL stackars stackars farmors lilla Alv .krya på dig ..........MASSOR MED PUSSAR /farmor

Akiz sa...

jag vet att det har varit nåt skumt med kommentarerna, nåt fel på blogger...

Sofie sa...

Stackars lilla Alva. Hoppas att hon redan är på bättringsvägen! Ha en härlig helg!