söndag 23 september 2007

Sex på Ikea och kobajs!!

Idag har vi varit på Ikea.... igen!
Virva, Tage, Peter och jag.
Det har blivit lite av en söndagstradition att åka dit och äta köttbullar och köpa saker som man egentligen inte behöver, men som man bara måste ha iaf.
- Vad är det? Jag vill ha det!

Förra söndagen när vi var på Ikea impulsköpte vi en soffa på "fynd".
Den har vi nu i Kristvallabrunn hos Peters föräldrar, då vi inte har någon plats för den hemma i vår lilla tvåa. Meningen är ju att vi ska ha den i vårt hus som vi inte har, tillsammans med en grästrimmer som vi faktiskt också äger.
(Har bett pappa om en påse gödning också till en fin gräsmatta, men där gick gränsen :)

Nåväl.
När vi beställt in maten på Ikea och satt oss för att äta så upptäcker Virva att de har fått betala för en chokladmousse som egentligen ingår i priset. Tage och Peter tycker såklart att det inte spelar så jäkla stor roll, men Virva och jag tycker något annorlunda.
-RÄTT SKA VARA RÄTT!!!
Jag flinar lite och blir väldigt sugen på att gå och ställa-till med en mindre liten scen, för att få "bitcha" lite som mina kunder gör mot mig ibland, för att få känna lite hämnd. Virva håller med,
och vi bestämmer att Virva som faktiskt betalade ska gå dit och få tillbaka sina pengar.
Med Peter och Tage suckandes och mig hejandes, knallar hon iväg till tjejen i kassan som gjort fel, fel, fel!!!!!

Johodå, det lyckas!! 6 kr rikare sätter hon sig vid vårt bord igen, nöjd och belåten och vi känner att vi verkligen presterat något bra!!!

Måste erkänna att jag njöööt av att kämpa om 6 kr och vi fick faktiskt användning för dem lite senare i kassan!!

----------------------------------------

Peter har inte haft lukt och smak på ett tag för att han har åkt-på en långförkylning!
Men härom dagen, när han körde hem från jobbet, känner han plötsligt lukt igen för ett kort ögonblick... Kobajsgödsel!!!!!
Men han var överlycklig för att få känna lite lukt igen, så han njöt av kobajslukten, stackarn!!!!
Han skyndar sig hem för att hinna äta något också, nu när han känner lite smak för en gångs skull.....

Parmesanost och kobajs!!! Mmmmmmmuuuums!

Jag tycker verkligen så synd om honom som uppskattar lukten av kobajsgödsel, men jag inser också nu vilken stor betydelse det har att känna lukt!
Man tar så mycket för givet!

Som jag sa till mamma på våren, när jag var liten, när grannen gödslade trädgårdslandet:

Jag:
- va,va,va,va luktar det?

mamma:
-Det luktar vår!!!

Jag:
-Jag tycker det luktar skit!!!!


Jaa-då, jag har alltid varit smart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hallå. kolla inlägget i min blogg. sätt Peter framför datorn och fråga om han känner någon lukt....

Nettis_75 sa...

Hahaha!! Hoppas att du svarar att du brukar hämnas på den frågan i formuläret... *blink* Jag menar... 6 kr och du sitter och njuter av hämnd!!!! *pussa*

Nettis_75 sa...

Glöm inte att du har en gräsklippare här hemma hos mig också!!! *fniss*