måndag 3 september 2007

"Joelbitar" en bakfylledänga!



Sådär ja, så var det måndag igen! Tycker att det är så tråkigt att helgen går så fort och inte blir man yngre heller.

Igår var vi på middag hos Virva och Tage. Vi grillade för kanske sista gången den här sommaren.
Det var ett tag sen vi åt grillat nu och det var helt suveränt gott!!!
Alla var vi där och åt; Fia, Roppin, Peter, jag, Tage och Virva.
"Ungdomarna", dvs Fia och Roppin, hade varit på fest kvällen innan och Roppin var väl sådär nöjd med tillvaron. Han sa inte så mkt under middagen och när han fått i sig sista majskornet så lämnade han bordet för att lägga sig i soffan och gny lite.
Han såg inte alls pigg ut och det skulle jag ändra på tyckte jag.....

(I somras hade vi Roppin boendes i vår soffa ett par veckor och när vi hade varit ute och festat så spelade han alltid "Joelbitar-cockies" för mig. Det blev en sån där härlig bakfylledänga, man bara MÅSTE lyssna på klangen av joelbitar när man ligger där utslagen dagen efter. Vi kunde ligga en hel söndag och lyssna på "Joelbitar", Roppin och jag, medan Peter tyckte att vi var sådär lagom vuxna.)

...... så jag satte mig vid datorn efter maten och hittade "Joelbitar" på "Youtube" och spelade den för Roppin som låg där som ett litet vrak men då tyckte iaf jag att det blev lite liv i stackarn. Han rycktes nog allt med i tornerna från symbalerna .Hahahaha!

Lyssna och förstå att man blir glad! Lyssna särskillt på vers 2 när han som sjunger blir galen!
"-Bada i havet"!!!!!

Länk:http://www.youtube.com/watch?v=bWg4Agb8l0s

1 kommentar:

Anonym sa...

åh riktig nostalgi ju.....mysigt.jag gillade joelbitar vet jag... han är så söt tycker jag../EVA