onsdag 5 september 2007

Dagens Bimbo kvart i fem

Igår tappade jag min tånagel!! Jag slog ju i tån i somras och fick en käckad stortånagel och igår tappade jag den! Fy fan, vad ful den nya nageln är.
Helt bullig och skrovlig.
Kommer inte att kunna ställa upp i "miss stortånagel" 2007 längre!!! *snyft*

Härom dagen var jag korkad 2 gånger. Jasså bara 2 gånger tänker ni! Jo då, först ringde Fia till min mobil och bad mig att vidarebefodra ett sms jag fått kvällen innan.
Visst sa jag och började tok-leta efter min mobil.
-Vart fan är min mobil, sa jag till Fia i luren, jag hade den ju här nyss!
Fia börjar garva;
- Men gumman du pratar ju i den!
DAH!!

Senare på kvällen låg jag och Peter och kollade på tv i soffan och som alltid när vi ser på tv börjar min hjärna att gå på högvarv när det är något som Peter gärna vill se.
Jag kan komma på de mest finuligaste frågorna och påståenden och dessutom kan jag bli otroligt smart!
En smart grej som jag kom på, som inte alls var så smart när det väl gällde, var att om man är enäggstvillingar, så kan den ena låna den andras leg när hon inte fyllt 20 för att få gå på systemet.
Mmmmm visst! DAH! Är den ena 20 är väl för böveln den andra oxå 20!!
Ungefär lika smart är jag som min syster är när hon ska hyra släp med en bil utan dragkrok!!! Hahahaha!
Den ena är smartare än den andra liksom.

Min mamma brukar ofta fråga mig vart jag får allt ifrån?
Sanningen är att jag inte får det någonstans ifrån alls. Det bara ploppar upp just då, just för tillfället, just där och ingen känner sig smartare än vad jag gör just då, tills jag i samma stund som jag öppnat munnen kommer på hur dumt det blev.
Hur tar man sig ur det då?
Ingen idé att ens försöka.
Därför är det helt ok att kalla mig själv för Bimbo och det är jag stolt över!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

gumman...det är hlt ok att vara bimbo, så länge man inte är dum. och dum är du inte!!!! men om du läser senast inlägget i min blogg (juli 2006) så ser du några som är DUMMA -Arbetsförmedlingen...allt är sant! läs och häpna.
kram gumman, jag hade själv kunnat gör likadant som du....

Anonym sa...

glömde skriva under min kommentar/EVA

Nettis_75 sa...

Daaaaahhh... eeeeeehhhh.... dadadadeeeeeeeee.... Jag är smartare än du minsann!!!!! För jag vet vad Mozart bet åv.....!!!!! Hahaha!!!!
/syster