lördag 15 september 2007

En varannan lördag!

( Gammal bild, jag har slutat röka vattenpipa nu)


Idag är det lördag. När det är lördag ska man vara ledig och göra saker som man tycker om, som tex shoppa, fika, åka bort osv...
Inte jag, för jag ska jobba varannan lördag. Idag är det varannan lördag!!
Jag har alltså jobbat och har inte alls kunnat att varken shoppa eller åka bort. Fika har jag dock kunnat göra eftersom jag jobbar på ett fik :)
Men det är ju inte samma sak att fika på en kafferast i arbetet som att fika med en god vän eller med Peter och vara ledig.
Det är orättvist att jag ska jobba varannan lördag. Jag vill inte!! Jag vill fika som alla andra!
Hela Kalmar har fikat idag, det vet jag eftersom jag har haft varenda människa inne idag. Grrrrr!!

Ikväll ska vi hem till våra Djungelvråls kompisar E och L :)
Det var länge sen vi träffade dem nu eftersom vi är så fruktansvärt märkvärdiga personer som alltid har sååå fullt upp varje helg med massa annat inbokat.
Men det hade vi inte idag, så idag hade vi jätte mycket tid att träffa dem igen.
När man är hos E och L kan vad som helst inträffa. Det kan börja som en vanlig normal kväll med mat och ett glas vin och lite sällskapsspel, som kan sluta med 15 glas vin och öl och att vi sitter halvnakna i deras soffa för att man lekt "fia med hut och släng ett plagg"!
Det kan också sluta med att man sitter och röker vattenpipa på deras altan, eller att man mitt i natten ska iväg och bada eller nåt.

Får se vad för knas som händer ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gumman...vattenpipa får man väl röka iaf...det behöver du ju inte sluta med:) Kram