söndag 28 mars 2010

Present och steg!

Herregud, jag har ju glömt att berätta att Alva tog sina första steg i veckan. Innan har hon försökt att gå men det har inte riktigt gått, men så i veckan tog hon 3 steg!!!!! Nu övar vi för fullt!

Igår fick Alva en present av sin gudmora och faster Fia med familj. En MOLO-pyamas med jättesöta kycklingar på! Den bästa pyamasen som finns, så luftig och så mysigt tyg.
Tack så jättemycket snälla ni!!!!!

Idag känner jag mig mycket piggare efter helgens egentid. Peter tog natten inatt också och så tog jag morgonen så att Peter fick sova ut.
Idag har jag hunnit med att påskpynta lite, jag älskar ju påsken!!!
Så att påskstäda lite och pynta är bara kul!

Alva sover nu och Peter byter däck på bilen.
Själv sitter jag med en kopp kaffe och tar det lugnt vid datorn.
Imorgon kommer Virva och Tage hit och hämtar Alva. De har några lediga dagar i veckan, så de ville vara lite med Alva imorgon och jag får då ytterligare lite egentid, skönt!
Det känns iallafall mycket bättre nu, fast när hon gnäller känns det som att huvudet ekar, men nu känner jag mig mer utvilad och orkar med det lite bättre.

Tack familjen och vänner för allt stöd!

3 kommentarer:

johanna w sa...

åååh vilken fin pyjamas på en superfin alv. sötnos.
och så himla duktig 3 steg, snart springer du garanterat omkring =)

Tina sa...

Nahh vad duktig hon är. Tidig tös och gå! Nova har nyligen börjat gå hon med och är jättebduktig och tarven massa steg nu!

Fia sa...

Fasters lilla sötnos i finaste pyjamasen. Vilken tur att du gillade den, jag älskade den så fort jag såg den, och eftersom jag tog en stor kanske hon kan ha den nästa påsk också, hahaha.