onsdag 10 mars 2010

Gaaah

Jehovas Vittnen var här och frågade om jag trodde att det kunde bli "såhär" på jorden igen.
De höll fram en tecknad färgglad bild på en massa glada barn i midsommarkransar på en grön gräsmatta med massa träd runt om.

-Det tror jag säkert, sa jag, när snön smält bort. Men just nu ser det ju mörkt ut. Nu har jag inte tid att lyssna mer på er, tack tack!

Och så stängde jag dörren.

Nu ska jag sätta upp en lapp på dörren över "Ingen reklam tack!"-lappen, som det ska stå;
"Inga dörrknackare eller Jehovas tack!"

Tur att dörrklockan inte fungerar, för hade Alven vaknat pg a att Jehovas kommer och plingar mitt i sovtiden skulle jag bli vild. När Alven sover har jag egentid och det är dyrbar tid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha ....du är rolig

Anonym sa...

Virva