fredag 19 mars 2010

Peter ledig- bra natt.

Idag är Peter ledig från jobbet, han har tagit en semesterdag.
Som vanligt när Peter är ledig så har vi bra nätter med Alva, jag fattar inte varför bara?
Hon sov jättebra inatt, fick välling vid 03.00 och sov sedan till 08.30, utan knöl och bök!

Morgonen har också varit bra, men hon får ju uppmärksamhet hela tiden när både jag och Peter är hemma, så det är väl därför som morgnarna är bättre när Peter är ledig. Han är med henne hela tiden. (En annan går ju och plockar och fixar frukost och gör annat bestyr på morgnarna och det gillar inte min Alv. Hon fattar ju inte att om jag bara får göra färdigt morgonbestyren, så är jag med henne resten av hela dagen sedan).
Jag brukar ibland gnälla på att det är så jobbigt på mornarna, så Peter måste väl tro att jag ljuger :)

Idag ska vi till Leos lekland hade vi tänkt. Så fort Alven vaknar och har ätit sticker vi iväg!
Sedan kommer ett par vänner och deras barn förbi oss en runda.

Nu ska det bli skönt med en långhelg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt ....jag vill också till Leos lekland och se när Alven leker/Farmor