måndag 21 juli 2008

Moster- En usel barnvakt!

I fredags skulle Oliver vara hos mig medan hans mamma jobbade sista dagen innan sin semester.
Nettan visade påsen hon hade med sig till Oliver med paraply och dataspel och en peng att göra något kul för.
Oliver ville börja med att spela Guitar hero, och Peter hjälpte oss att få igång det innan han åkte iväg och fiskade med sin bror.
Oliver var jätteduktig på Guitar hero, men efter någon timme tyckte jag att vi skulle gå ut lite.
Oliver var på!
Vi bestämde oss för att gå in till stan och fika.





Vi gick till 4-kök och åt lunch och sen ville Oliver äta chokladboll på mitt jobb, så så fick det bli.


Efter chokladbollen skulle vi gå och titta på brandbilarna men det började tokregna.



Vi stod under tak en stund och busade.
Det kom fram en galen tant till oss som inte kunde sluta pladdra, så vi sprang ut i regnet.




Och ställde oss under ett träd, dyblöta. Paraplyet hade jag såklart glömt hemma.
Vi skrattade och sms:ade Nettan:
"Moster är en usel barnvakt, hon glömde paraplyet!"

Efter ett tag kunde vi gå till brandbilarna, men det regnade fortfarande lite.

Vi gick till Valfisken, och jag sa åt Oliver att titta ner i hålet på fisken, men han bara skrattade och gick inte på det. Dumma Moster!


Väl hemma igen var det första vi såg paraplyet som låg där på golvet och flinade åt oss.
Vi skrattade och tog av oss alla blöta kläderna och hängde dem på tork.

Sedan satte vi oss i soffan med filtar och spelade Guitar hero en stund igen.



Olivers blöta kläder, och han hade inget ombyte med sig :) Oups!


När vi spelat en stund ville Oliver se på bio.
Oj oj, tänkte jag. Peter är inte hemma och jag vet inte hur det fungerar med projektorn.
Men vi lyckades få igång en film och det blev "Ice age"!
Inte behöver vi någon teknisk man hemma då vi klarar oss så bra själva, Oliver och jag :)


Jag matade Oliver med chips till filmen och sen kom hans mamma.
-Har det gått bra?, undrade hon.
Vi bara skrattade!!!!
Nettan såg alla blöta kläder!
Peter kom också hem och då åkte vi hem till Oliver, Nettan och mr Toan och hade en trevlig grillkväll.

Inga kommentarer: