fredag 18 juli 2008

Come on Barbie, let's go party!

I onsdags fick Peter ett sms från Glemfors, att han och Mia var i stan.
Vi träffades på Krögers glassbar och drack kaffe och åt glass.
Öberg dök också upp. De där två träffar man ju inte var dag precis, så det var kul!
Mia var på loppis med sin mamma.
Fia, jag, Peter, Westerberg, Johan och Andreas satt ett par timmar och fikade och pratade strunt.
Jag gick på en liten shoppingrunda också till Aima, rakt över gatan, och fyndade en kjol för 200 kr.
Vi bestämde att vi skulle träffas på kvällen igen allihop, hemma hos oss, för lite guitar hero och förfestande, och sedan gå till Byttan en sväng.
Och så blev det!!

Kärt återseende på Krögers. (Källa: Fias blogg)

Skynda fynda :)




Fia gjorde en jättefin inbakad fläta på mig, FAST hon egentligen inte alls är bra på att fläta, MEN visst blev den super, superfin!!!!



Fia har fixat håret och är docksöt i sitt Barbiehår med svallande lockar och sin nya, fina, rosa kjol och rosa naglar.
(Och hon som har sagt att hon hatar rosa, att hon aldrig kommer sätta på sig något rosa :)
Dessutom har hon en rosa cykel också. Come on Barbie, let's go party!
En kille sa:
-Kolla Paris Hilton, då hon cyklade förbi.
Fia blev vild, men jag försökte förklara att hon kanske faktiskt ser ut som Paris med allt rosa och i det blonda håret, och att det kanske inte alls var något illa menat.
Jag tröstade henne med att Paris fötter iallafall är större. (Fia har uppdaterat mitt minne.)
Du är jättefin Fian!



Söta fröken fräken!



Mästaren i guitar hero, haha! (Källa: Fias blogg)


Peter undervisar i guitar hero.

På kvällen dök även Mia upp. Det var kul att ses igen.


Glemfors i sitt esse!


Efter några öl hemma hos oss gick vi vidare till Byttan.
Mia och jag dirigerade fram Glemfors och Peter till baren för att köpa vin åt oss.
Och gentlemen som de är, så löd de våra order.
-*Host*, toffel *host*.




Vi hade en jättetrevlig kväll allihop och vi gick även in och invigde dansgolvet.
Tyvärr, blev Fia skadad, någon klev på hennes fot, och jag kan tänka mig att det var jag.
Hon fick en lättare svullnad och ett klackmärke på foten.
Men jag har pratat med henne och under omständigheterna mår hon bra.
Den akuta faran är nu över.
Stackars min Barbie-sister in law!!!!!!
Förlåt!
Mia och Glemfors stannade hos oss över natten, så morgonen efter var det tv-spel för hela slanten, medan jag och Mia låg och pratade gamla minnen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

han sa inte "Kolla dockan" Han sa: "Kolla Paris Hilton" det var därför jag blev rosenrasande, och du tröstade med att jag iaf inte har lika stora fötter, bara en trasig fot. Hahaha. Har du glömt det, sister in love?

Anonym sa...

OCH du ska ge fan i att sno bilder från min blogg din lilla jävel...

Anonym sa...

haha, jasså var det så han sa... isf kan jag säja att nettan sa lika dant...hón tyckte att jag borde lägga upp en bild på paris och en på dig för ni var skitlika...

jo man får stjäla!!!!

Anonym sa...

Haha, nu har jag angivit källa oxå, då e det lagligt!

rosenrasande?? menar du inte rosenråsande som i rosafärg.