måndag 14 juli 2008

Italienresan!

Dag 1 Tisdag:

Vi Startade vår resa kl: 03.00 natten till tisdagen med bil i ca 3,5 timme till Skavsta flygplats. Trötta men lyckliga skulle vi nu lämna regniga Sverige!

Väl på Skavsta flygplats började vi med att chocka och överraska Peters moster med familj som också dem skulle semestra i Italien tillsammans med Virva och Tage. Ingen visste att vi skulle dyka upp "poff" som gubbarna i lådan.
Flygresan tog mindre än 3 timmar så vi var snabbt i Italien. Superpraktiskt!

Med ca 10 minuters taxiresa var vi framme vid hotellet där Tage satt med en öl och bara stirrade då vi anlände, han kunde inte tro sina ögon.
Vi packade upp bikinisarna och badbyxorna och skyndade oss ner för att möta upp och överraska Virva som inte kommit upp till hotellet från stranden än. Då hon såg oss komma ner från trappan blev hon så överraskad, glad och överväldigad att hon fällde några tårar av lycka!!!
De blev jätte-jätteglada!!!!

Vårt hotellrum.

Efter välkomnandet gick vi allesammans ut och åt lunch på en av deras favoritlunchrestauranger. Det vankades pizza!!!!

Efter ett par timmar på stranden gick vi sedan till hotellet för att göra oss i ordning för kvällen och en kvällsmiddag.

-----------------------------------------------------------------------

Dag 2 Onsdag:

Vi började dagen med en enkel frukost på hotellet och sedan gick vi ner till stranden för sol och bad!

Ett par luftmadrasser, ett parasoll och några öl blev de första inköpen!

Efter massa sol och bad i 30 graders värme gick vi upp och tog en glass på ett jättemysigt glass-och barställe.

Krämig melon och jordgubbsglass blev det i min våffla!
Sedan gick vi till hotellet för att fixa till oss inför kvällen.

Alla tjejerna, "sex and the city", på väg till restaurangen där vi avnjöt en god Italiensk middag.!

Efter middagen gick vi vidare för att kolla in affärer och barer. Vi stannade till vid ett spelställe och dansade lite dansmatta. Det var skitkul men svettigt att dansa i kvällsvärmen.

Fia hittade Mr Beans bil :) Vill ha!!!

Sedan trillade vi in på glass och-barstället som vi ätit glassen på tidigare på dagen, men denna gången var det vätska som gällde. Det är viktigt att dricka mycket när det är varmt!
Massa smarriga drinkar blev det!!

Och gratissnacks, chips och oliver stora som plommon! Underbart!

Vi gick förbi ett superstort och mysigt hus som vi bestämde oss för att köpa en vacker dag och bo i hela La' familia!
-----------------------------------------------------------------------
Dag 3 Torsdag:
Som vanligt började vi dagen med sol och bad, och framåt eftermiddagen bestämde vi oss för att åka på en utflykt till San Marino. Peters moster med familj gjorde en annan utflykt.
Vi fick låna den snälla hotellägarens bil, och Peter var den snygge chauffören!!!, Tage var kartläsare och Fia, jag och Virva hade det bra bak i bilen och ville ej va' med om nån krock, bi du bi damm damm!!!

Peter var en mycket skicklig chaufför på de trånga, galna gatorna där folk körde som idioter!

Bi du bi damm damm....

Italiens variant på Kaviar-Kalle fast med oliver eller? Ha ha!

Här ser vi San Marino.

Högt där uppe satt vi senare och åt en lättare kvällsmiddag.

Jag hittade min vän Pinocchio och gnuggade nos med honom. :)

Peter och jag i San Marino, högt,högt upp, hua!

Det var så varmt den eftermiddagen att jag fick frossa så fort jag kom ut i solen. Jösses!

Vi hittade det Svenska Systembolaget, där den Italienska ägaren talade Svenska. Han pratade så mycket och länge att varken jag, Virva eller Fia, som normalt pratar mycket, fick en (kap)syl i vädret! Tage och Peter njöt av att se oss besegrade! :)

Det fanns fullt med små butiker där och Peter hittade ett ställe där de sålde riktiga vapen, svärd och elpistoler. Här hittade han ett Aragon,-sagan-om-ringensvärd!

Jag tittar på utsikten och får nästan svindel!

Efter kvällsmiddagen i San Marino högt, högt upp på berget, åkte vi sedan tillbaka hem till vårt hotell och gick sedan ut och tog en glass på stranden.
-------------------------------------------------------------------------
Dag 4 Fredag:
Som vanligt började vi med att tillbringa vår dag på stranden med sol, bad och shopping. Det var marknad på stranden varje dag, där det såldes solglasögon, smycken, väskor och mycket annat krimskrams. Så blev man rastlös var det bara till att gå och shoppa lite.
Kvällen var vår sista kväll tillsammans.
Vi beställde ett par flaskor supergott vin på hotellet och satt och pratade.

Såååå gott!!!!

Sedan gick vi ut och åt en sista middag tillsammans. Förrätten bestod av musslor.
Jag vägrade äta musslor, de påminde mig om något jag inte bör smaka på. Ha ha! Hua!!

Sedan avnjöt vi en god Italiensk middag tillsammans och gick sedan vidare till vår favoritbar.

Därefter gick vi vidare till en karaokebar som var näst intill tom då vi kom dit.
Jag och Fia gick upp och sjöng ett par låtar, bla "Barbie girl" med Aqua och " La isla bonita" med Madonna, och när vi vände oss om var hela gatan utanför full med folk som tittade på oss och baren hade fyllts på med massa folk. Ha ha!
En Italienare kom fram till mig och ville skämtsamt ha en autograf av mig, efter att jag sjungit några låtar själv, "Black velvet" och "I will always love you"!
Dessutom ville publiken höra "Barbie girl" igen, så den sjöng vi en gång till som avslutning, där Fia var Ken och jag var Barbie!
Det blev en superkul och härlig avslutning i Italien tillsammans!!!!!
---------------------------------------------------------------------------
Dag 5 Lördag:
Efter en stadig frukost kom det en taxi och hämtade oss för att ta oss till Riminis flygplats.
Vi kramades och sa hej då till de andra.
Här ser vi de sista glimtarna av sol och värme innan vi går på planet som ska flyga oss hem till kalla Sverige och regnet igen.
När vi landade i Sverige och satte oss i bilen för att åka hem till Kalmar, öste regnet ner!

Det var en underbar semesterresa och present!!! Jag längtar redan tillbaka!
Men det var ändå skönt att komma hem till sin egen säng och våra bebishullisar, och vi har ju faktiskt 3 veckors semester kvar ännu, så mycket kul kan fortfarande hända!