lördag 28 juni 2008

Peter + Akiz = 6 år

Igår firade jag och Peter att vi har varit tillsammans i 6 år!!
Shit, att jag har stått ut med honom så länge :)
Älskling, jag älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!

När jag kom hem från jobbet så stod det 6 stora, röda rosor i en vas med ett gulligt kort.
Peter sa att jag egentligen skulle få en present också men att den inte kommer förrän nästa vecka...Hmmmm, spännande, vad kan det vara??? :) Nyfniken!!!

Jag var tvungen att ta en makrobild också förståss.
Jag hade minsann också köpt en röd ros till min älskling och så bjöd jag ut honom på middag.

Men först skulle vi åka och titta till båten.

Jodå, båten låg där i vattnet och guppade så fint. Peter öste den på lite vatten och så skulle vi åka och tanka bensindunken.


Det är tråkigt att tanka, men jag lyckades tjata till mig en glass ( Cornetto frutti disc, med cheesecake), så då blev det inte lika tråkigt längre.
Mums, den var faktiskt god! En av årets nyheter från GB-glass.
Reklam, reklam..... Och vad får jag för det?


När vi var klara vid båten åkte vi hem till oss och blandade Jack Daniels med Coca cola och is, och så korkade vi upp en flaska vitt vin.
Peter spelade lite gitarr. Han har blivit jätteduktig nu.


Kvällens outfit blev min nya klänning från Carlings, med lite röda assocearer till.



Lambrusco, mitt favovin.

Jack Daniels-drinkar och chips.
Sedan spelade vi lite guitar hero.




Det är galet kul, och jag är bättre på att spela det med lite vin i ådrorna.
Peter är grym!
Sedan cyklade vi in till Ernestos nya restaurang.
Vi började på uteserveringen med ett glas vin och en öl medan vi väntade på vårt bord inne.



Vi delade på en förrätt, carpaccio på oxfilé med parmesan och citron.
Till huvudrätt åt Peter kalvschnitzel med marsalavinsås och klyftpotatis och rödvin, och jag tog en stenugnsbakad pizza med parmaskinka, färska tomater, ruccola och parmesanost och vitt vin.


Efterrätten hoppade vi över-
Dummer, det är ju vi som är efterrätten :)
Sen var det bara till att trampa hem för att sova, jag skulle ju upp med måsarna idag för att jobba.
Det blev en väldigt mysig och lyckad kväll!!!

2 kommentarer:

Wicke sa...

Grattis till er båda!!!

Anonym sa...

GRATTIS HJÄRTAT!!!!