söndag 8 juni 2008

Fredag och Svenskaflaggansdag!

I fredags var det en ledig dag och Sveriges nationaldag.
Jag vaknade tidigt, packade ner bikinin och det goda Kavringbrödet jag köpte på Maxi dagen innan, och körde hem till mamma för att överraska med frukost och mitt trevliga sällskap.
Mamma bryggde kaffe och plockade fram leverpastej och smörgåsgurka och så satte vi oss ute på deras baksida och njöt av en god frukost.
Efter frukosten låg vi och solade och bara njöt av sommaren och vår lediga dag.

Efter ett par timmar hos mamma och pappa körde jag förbi syster en runda för ytterligare en kopp kaffe och lite surrande. Sedan åkte jag hem till Peter.

På kvällen bestämde vi oss för att meta lite. Jag, Peter, Fia, Robin och Johanna.
Vi packade ner majskorn, spön, en engångsgrill och korvar för en myskväll till havs!

Jag på båtbryggan i kvällssolen.

Fiskeligan till havs.


Det nappade dåligt, jag saknade masken, vi hade ju bara majskorn att meta med. Jag får alltid napp med mask annars.



Johanna försöker att få fisk. Ett tappert försök Babe.




Fia är bara söt och lydig och tittar på. Hon grät inte en enda gång, för jag lovade henne att ta hand om fisken OM vi skulle få napp.
Fia är rädd för fiskar och jag slår ihjäl dem med paddeln. Jag har räddat henne förr och jag lovade att jag skulle beskydda henne också denna kväll om det skulle bli så att vi skulle få fisk på kroken. Så här var det:
"Vi var ute och paddlade kanot ett gäng för ett par år sedan. Jag och Fia bestämde oss för att själva paddla ut en bit och kasta lite. Fia ville inte få fisk för hon är rädd för fiskar, men självklart så får hon napp, en stor gädda och vi börjar skrika högt båda två.
Fia är på väg att ta in fisken i kanoten och jag skriker:
-INTE I BÅTEN!
Men Fia vevar in den, får ner gäddan i kanoten varpå jag tar paddeln och halshugger den. Livrädda båda två paddlar vi sedan stolta in till land till de övriga i gänget.
Fia grät en skvätt! Alla skrattade.
Det glömmer vi aldrig!!! "



Eftersom det nappade dåligt så lekte vi "Mata Tjorven" istället.
Johanna, Robin och Fia försökte pricka mitt gap med majskornen.
Det var kul!


Robin kom sist!
Eftersom engångsgrillen inte ville brinna så åkte vi hem till oss allihop efter att ha köpt en ny grill och grillade och spelade boll.




Har ni sett apan i trädet?
Robin i lekträdet.




Grillkorv, grillchips och grillmarshmallows blev vår kvällsmat!



Peter grillar korvarna. Vi måste ju ha korv för att överleva!!!!



MUUUUUUUUMS!!

SMASKENS!!!
Snipp, snapp, snut så var kvällen slut!

3 kommentarer:

Wicke sa...

Men kära nån! Har ni inte flytväst på er ute på sjön? Det måste man väl ha?? Ni måste ju vara rädda om er!!

Anonym sa...

jag har mina flytbollar juh.:=)

Wicke sa...

Hahaha vad du är rolig gumman!! :D