onsdag 11 juni 2008

God mat VS äcklig mat!

I söndags bestämde jag och Peter oss för att laga äcklig mat som vi tycker om.
Peter skulle ha äcklig, rökt fisk med nypotäter kokta i dill och romsås till det, och jag skulle ha god blodpudding med lingon, falukorv och stekt ägg!
Peter klöktes då jag tog fram min blodpudding och jag klöktes då han tog fram sin fisk.
Det blev en intressant matlagning.


Peters ÄCKLIGA fisk. Jag fick sanera hela lägenheten efter hans fiskluktande fisk. skura skärbräda, tvinga honom att tvätta händerna med VIM, vädra, tvinga honom att borsta tänderna, skura knivar med svinto. Jag började nästan gråta! Aldrig mer fisk!!!


Vi dukade upp en festmåltid på vår lilla "uteservering" och åt en god VS äcklig måltid i det varma sommarvädret.


Det var smaskens med blodpudding efter en dag på stranden på Öland och årets första dopp!!




Stinkbomben!!!



Till efterrätt åt vi Öländska jordgubbar med socker och mjölk.
Har glömt att berätta att Peter nu har fått tillbaka sin lukt och smak igen efter en medicinkur alá kortison, han går som en hund hemma och luktar på allt nu, och som ett barn som stoppar allt i munnen.
Men tydligen fattar han inte att hans fisk stinker!!!!!

Inga kommentarer: