fredag 2 november 2007

När Sigge var på besök!

Peter och jag var barnvakter förra torsdagen. Peter skulle även se på hockeyn lite senare.
Lilla Sigge-bus skulle vara hos oss en liten stund, medan hans mamma var på vårdcentralen. Besöket på vårdcentralen drog ut lite på tiden, så det blev att ta hand om Sigges nattning också, vilket inte var det lättaste utan hans välling och pyamas. Sigge har precis kommit, och det är sångstund med Peter. Jag har letat fram lite leksaker.
Sigge tycker att Peter sjunger och spelar sååååå bra, han lyssnar nyfiket! Anki och Shrek är med!
Jag vill också vara med och leka.


På upptäcksfärd, dammsugaren är kul!



OOOOJJJJ! så mycket knappar!!




Sigge vill också ta kort, fint kort på Anki och Peter.





Hos oss finns inga klossar, men hockey och underlägg går bra. Och blåsa på ljusen är kul juh!






OOOOOOOJ, säjer Sigge hela tiden, och TAAAAACK, och så blåser han på allt som lyser. Vår stora lampa på golvet blåser han också på. Den lyser juh!







Har man ingen välling är banan gott.







Men oj vad man längtar efter mamma och pappa efter en stund... Sigge blir ledsen. Jag provar att lägga honom i soffan och trösta och vyssa men nej nej. Jag gör många tappra försök men kan inte trösta Sigge. Peter är mycket bättre på det! Hos Peter var det tryggt, kolla på hockey och mysa i Peters famn med bara blöja var mysigt.



















Tillslut somnar Sigge utmattad i Peters knä, just när hans pappa kommer för att hämta hem honom igen.
Vilken Hockeykväll Peter!!!! ;)
Iallafall vet jag att Peter kommer bli en jättebra pappa när det väl blir dax för oss att bli tre, men vi övar nog ett tag till på andras barn. :)
(Det var så fint att se Peter med lilla Sigge!! Man blir lite rörd, haha)











2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, man känner sig som världens sämsta mamma...ingen välling, ingen pyjamas....tur att han somnade tryggt i alla fall.......

Anonym sa...

men gumman, inte kunde väl du veta att det skulle ta lite längre tid.... du är världens bääääästa mamma, det vet jag....puss