torsdag 9 december 2010

Namnsdagsbarn!

Idag har jag, Alva, Melina, Nettan, mamma och mormor Greta namnsdag. Det är Anna-dagen idag, släktnamnet! Grattis till oss!

Alva har haft en jobbig natt. Hon har hostat och hostat och hostat och inte kunnat sova. Framåt morgonen somnade hon, men sov oroligt. Dessutom sov hon ingen middag igår heller. Vi vaknade stax efter 08.00 igen och då hade hon fortfarande feber, 38.3.
Vi tog en varm ångdusch och sedan fick hon sina mediciner och så en namnsdagspresent!




" Pettson och Findus"-band och "Max Lampa"-boken. (Fynd från Kupan. 1 kr för kassettbandet och 5 kr för Max-boken.)

Alva ville genast att jag skulle läsa boken. Hon ÄLSKAR Max-böckerna!
Sedan åt vi lite frukost, men Alva vill fortfarande inte äta.
När Alva sedan sov middag, somnade även jag. Därefter försökte jag få i henne lite lunch utan resultat, så hon lever på välling, glass och russin nu.

På eftermiddagen tog vi en promenad med vagnen till Konsum. Alva har inte varit utanför dörren sedan i måndags, så både hon och jag var i behov av lite frisk luft och lite fler matvaror.

När vi kom hem igen hade Peter kommit hem och vi lagade middag. Hemmagjord Oxfilépytt med stekt ägg och då minsann ville Finsmakar-Alven äta! Hon åt och åt och åt oxfilèbit på oxfilèbit. Hahaha, vi måste nog bunkra upp frysen med oxfilé verkar det som.

Ikväll hade hon över 39 i feber och somnade direkt efter vällingen, men ligger där inne och hostar och hostar. Stackars lilla Alva. Det är så tråkigt att hon har fått den där dumma förkylningsastman och jag lider så med henne när hon är sjuk så ofta.

Ringde läkaren idag också, men hon sa att vi bara skulle fortsätta med medicinerna och höra av oss om det blir värre. Hon sa att det är jättevanligt att barn är sjuka ofta i dessa tider.

-Varannan vecka är vanligt, sa hon och värst drabbade blir barn med förkylningsastma.

VAB är numer min vardag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! :) Vilken härlig blogg du har och grattis på namnsdagen! :) Hoppas att lilltjejen blir bättre snart! Tänkte kika in och tipsa om min hemsida www.babyboots.se! Bra julklappstips till de allra minsta! Varma hälsningar Emma Gunnarsson

Anonym sa...

grattis på er ...men nu måste väl lilla Alven bli frisk .kramar farmor

johannados sa...

nämen lilla alven, jag tror du lider av johannados-sjukan, den är nog av den varianten jag själv brukar ha fast den heter akizdos-sjukan, så fort jag är lite sjuk och träffar min akiz, brukar jag bli poff frisk =) hahaha ja jag är knäpp jag vet.
skickar iaf lite johannados och kusindos såhär över internet. krya på dig nu min gulleplutt alv.
SAKNAR ER