torsdag 30 december 2010

Börja om från början......

SUCK! Så var det dax att ta allt från början igen. Alla underbara nätter som Alva sov sig igenom utan välling och alla underbara nattningar, att ge välling, säga godnatt och gå ut ur rummet lyser igen med sin frånvaro.

Nu ska hon äta en till två gånger per natt igen och hon vägrar att somna själv på kvällen. Hon kastar nappar hej vilt igen och vi har fått börja om från början med ALLT!

Allt hände efter den förbannade öroninflammationen. Då var hon sjuk, ledsen och ynklig och självklart fick hon vara hos oss så mycket hon ville. Hon vägrade äta och när hon blev piggare kom hungern på nätterna och självklart fick hon välling om hon ville ha det, bara hon åt så var vi nöjda.

Nu är hon frisk, men allt har fortsatt. Dricka välling runt klockan 00.00 och klockan 04.00-05.00 och när vi ska natta henne har vi skrikfest så fort vi lämnar rummet.
Jag ger mig INTE! Hon får skrika (hör ju på skriket att det bara är argskrik). Kastar hon napparna går jag in efter en bra stund, ger henne napparna och varnar henne och kastar hon dem igen blir hon utan napp. Det funkade förra gången och det ska baske mig funka igen!!

Jag vet att barn har perioder där de behöver extra närhet och självklart får hon det, men ligger hon och sparkar oss, vilket hon oftast gör och flinar, går vi ut direkt efter någon varning.

Jag är nog världens strängaste morsa känns det som, men mesar man blir man bara själv lidande. Hon lär sig förhoppningsvis att somna själv igen.
Tills dess får napparna flyga!

Gott nytt år!

Inga kommentarer: