tisdag 14 december 2010

En vecka!

Alva är mycket piggare nu, men hon har fortfarande feber! I en veckas tid har hon haft feber nu, det känns verkligen inte bra. Även om hon verkar pigg (små barn kan ju ha feber och ändå vara pigga), så har hon trots allt feber. Termometern visar fortfarande 38.

Jag började faktiskt tvivla på om termometern verkligen stämde, så jag tog febern på mig själv, men jag hade 37.1. Nu har ju Alva bara ätit antibiotika i 2 dagar så jag ska väl inte ge upp ännu. Men om febern inte är borta till i morgonkväll tänker jag ringa doktorn igen på torsdag!
Hon hostar fortfarande ganska mycket om nätterna och snoret rinner. Det här var verkligen en evighetsförkylning. Om inte Alva blir frisk snart så att hon kan börja gå på dagis igen och få träffa kompisar och få komma ut och leka, kommer både hon och jag börja klättra på väggarna snart. Alva har redan börjat!

Hon är iallafall jätteduktig på att ta kåvepeninet nu. Mammas och pappas tappra Alv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akiz det brukar ta några dagar innan penicilinet gör verkan så hoppas att det vänder i morgon /Kram Virva

Cissi sa...

Undrar varför de inte har kommit på ett mer välsmakade Kåvepenin?
Hoppas att det har vänt nu så lilltjejjan får må bra igen, öroninflammation är ju inget kul! Väldigt sött lussefirande förresten :)