måndag 28 juni 2010

Peter och jag firar 8 år och vet inte ens om det!

Igår tog Lilla familjen en promenad i solen ner till slottet. Vi stannade i Slottsparken och lade ut en filt under ett träd i skuggan och låg och myste, trötta som vi var efter en slitsam helg.
Alva sov i sin vagn och vi bara låg där och njöt av värmen och den vackra utsikten över slottet.
Plötsligt slog det mig!
- Vad är det för datum idag, frågar jag Peter.
- Den 27:e, svarar han och vi tittar på varandra och börjar asgarva!

Det är visst vår årsdag och båda hade glömt bort det!
Men vi började fira på stört med massa pussar!


Den här utsikten hade vi där vi låg:



Sedan gick vi vidare till stan och åt pizzabuffé och då passade Alven på att vakna :)


(Jag försöker bli med på bild, hahaha!)

Därefter gick vi hem och satte oss i gräset på vår innegård och jag sprang ett par varv ner till tvättstugan, för jag hade tydligen satt upp en tvätt-tid denna dag också! Planen var att vi skulle åka ut med båten också, men det blåste upp så mycket på eftermiddagen så vi stannade hemma och på kvällen hämtade vi hem Kinamat.
Det blev en riktigt härlig och mysig 8-årsdag ändå!!!
Peter fick sin present idag istället, ett marinblått linne!
Jag sitter fortfarande och väntar på min present :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Grattis kram Leniz

Anonym sa...

Grattis på er ,tänk att det är så länge sen du tog opp honom i bilen och for iväg med HAN PÅ SEMESTER :-) /VIRVA

Sofie sa...

Grattis till de åtta åren!