tisdag 1 juni 2010

Bra dagar och lite fynd.

Min mamma har haft semester i två dagar nu, så jag och Alva har varit hos henne om dagarna och blivit ompysslade. Vi har fått god mat och Alva har fått leka och busa, samtidigt som jag har fått lite avlastning! Idag åkte jag iväg en runda själv medan Alva sov middag. Jag tog en sväng förbi Kupan och fyndade lite igen.


Skor, 20 kr (köpte ett par till likadana för 20 kr som Melina fick).
Gummistövlar, 10 kr.


Gung"häst" från Ikea, 10 kr.

Jag hittade även en docka för 5 kr som Melina fick och ett svart parasoll till barnvagnen för 10 kr (lite solblekt, men det funkar till vår extravagn).

Ikväll åkte jag förbi Virva och Tage en runda för att lämna ett överkast och för att de skulle få träffa Alva lite (och mig med såklart:)
Virva tog med sig Alva i vagnen på en kvällspromenad, så jag fick lite egentid i soffan med en kopp kaffe och datorn och sällskap av Tage.
Alva var lite trött när de gick, men jag ville helst inte att hon skulle somna i vagnen, eftersom att klockan var över 18.00 och somnar hon då är hon vaken hela kvällen sedan, inte så kul.
Virva lyckades att hålla henne vaken (tack snälla) och när de kom tillbaka åkte vi hem och gjorde oss iordning för kvällen.

Vid 21.00-tiden somnade Alva (perfekt) och nu sitter jag och slappar med min Ben och Jerry-glass som jag fick på Morsdag.
Imorgon kommer Peter hem igen!!!! Som vi har saknat vår älskade pappa-häst!

Tack älskade mamma, pappa och syster för er hjälp de här dagarna.
Och tack Virva och Tage för ikväll!
Jag är så glad att jag har mina nära och kära, för ni finns alltid här för oss och stöttar och hjälper till.

God natt!

2 kommentarer:

sara sa...

skönt med alla fina nära o kära. dom är guld värda! Hoppas att allt är bra med er. Vi saknar er!!!

Anonym sa...

Tack snälla snälla Akiz och tacka din mamma så hemskt mycket för att ni hjälpte mig med överkastet ....glömde helt bort att tacka dig igår kramar svärmoran