tisdag 8 juni 2010

Alva väljer kläder!

Idag lade jag en hög med kläder på golvet och frågade Alva vad hon ville ha på sig. Jag tänkte att det kunde ju vara kul att se vad hon gjorde.
Jodå, Alva plockade lite med kläderna, sedan tog hon upp ett linne och visade mig.
-Dah, sa hon.
-Vill du ha det?, frågade jag.
Hon tittade bara på mig och gav mig linnet och jag satte på henne det.

Sedan frågade jag henne vad hon ville ha till.
Då plockade hon en stund med kläderna igen och så tog hon upp en jeanskjol och höll fram den till mig.
Hahaha, jag tycker att hon matchade ihop sitt klädval ganska bra för att bara vara 11 månader gammal :)

Mammas duktiga lilla begåvade tjej!!!
Igår vinkade hon riktigt för allra första gången också!!! Bättre sent än aldrig, men hon kontrade det med att GÅ vid 8,5 månaders ålder istället.
Nu ska vi bara lära henne att klappa händerna också, som hon också vägrat att göra hittills! Hon kan nog, men vill inte.
Hahaha....

Alvas klädval!
Det är kul med kläder!

1 kommentar:

Anonym sa...

söta Alvingen ...så himla fin /farmor