måndag 3 december 2007

Min väninna Roppin!

Idag har jag och min väninna Roppin varit på maxi och handlat. Vi tog våra cyklar och cykelkorgar och trampade iväg i duggregnet till maxi för att handla lite julpynt och mat.
Men först skulle vi träffa systeryster på bowlinghallen för att ta en kopp kaffe tillsammans medan Oliver bowlade.

Min vänninna Roppin och jag brukar träffas lite då och då. Vi brukar dricka te, fika, gå ut och gå, handla och så har vi planer på att baka. Tänkte att vi skulle göra en äppelpaj med systeryster efter en prommenad någon gång framöver.

Min väninna Roppin och jag kan sitta ner i timmar över en kopp te och prata om allt möjligt, som två goda väninnor gör. Peter bara skakar på huvudet, och när vi frågar om han vill vara med så säjer han:
- Nä, det där kan ni tjejer göra!

Han är bara avundssjuk för att inte han har någon cykelkorg tror jag.

Imorgon kanske jag och min väninna Roppin ska till Ikea och titta på julpynt och lite andra bra-att-ha-saker. Kanske att vi får med oss grabbiga Peter! Vi får väl se!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är ju bara för söta!! ;)