måndag 24 december 2007

Julaftonsmorgon och jag kan inte sova!


Idag är det Julafton! Jag vaknade redan klockan 06 av min vanliga, dagliga magont och låg sen och vred mig en stund, men jag kunde inte somna om igen. Som ett barn som väntar på något spännande!
Jag låg en stund till och tog sedan beslutet om att jag skulle gå upp.
Så vad gör man då i julottan?
Jag började med att gå runt i lägenheten och tända massa ljus, bäddade sedan ner mig i soffan och tog "Lillebror" i knät. Så här ligger jag nu och lyssnar på julmusik i hörlurarna och skriver en Blogg om hur det är att vara uppe i julottan.

Ute är det fortfarande mörkt och kallt, men inne i husen lyser det överallt, de tända ljusen........(Luciasången) haha, näh då!!
Det är 2 plusgrader ute och den vita frosten som legat som en vacker mantel över stan har smält bort sådär lagom till julafton. Typiskt!!!
Det som var så otroligt vackert härom morgonen då jag cyklade till jobbet och tänkte och hoppades på att det skulle ligga kvar över Julafton. Men ICKE-PICKE!

Nu ska jag bara ligga här en stund och bara mysa innan jag går upp och påbörjar dagens sysslor som grötfrukost, kläder och smink, packa, åka till syrran och sedan till svärföräldrarna för att äta julmat och öppna klappar!

Jag har valt att tro på tomten nu så här i juletider, för det tycker jag verkar smart!
Så snälla tomten, kom till oss och ge oss massor av julklappar. För julsången "All I want for chrismas is you", och "I don't care about the presents", det är bara bullshit!! Haha!!!

Inga kommentarer: