fredag 31 augusti 2007

Två blondiner och en film


Ikväll kommer min söta, snygga syster till mig.
Peter "fiskarn" har lämnat mig för en stund ikväll. Han ska på personalfest och fiska fisk. Det är så de gör när de har personalfest. De fiskar och dricker öl. Hans snälla, läckra flickvän, dvs jag, ska hämta honom ikväll i Nybro för det går ingen buss till "bushen" Kalmar så sent.

Iallafall så kommer syster till mig ikväll och vi ska se någon film av något slag. Kan tänka mig att det blir en sån där tjejfilm som våra pojkvänner aldrig vill se. Då passar vi på att se alla tråkiga tjejfilmer när vi är ensamma.
Men nu är det ju så att min snygga syster har gått och blekt håret, så hon e lika blond som jag nu, så jag fruktar att det kommer bli en ganska galen kväll med mkt missförstånd och dumma frågor om allt och inget. Frågan är nu om vi överhuvudtaget kan sätta igång en film ens. (Varför tror jag att alla blondiner är osmarta? Kanske har jag hört för många blondinhistorier och kanske känner jag mig själv allt för väl.)

Nu har jag juh ännu ett litet, större bekymmer.
Min söta pojkvän brukar alltid laga god fredagsmat till mig och han är inte hemma, så vad ska man då hitta på att äta?
Laga mat är något som jag är mycket bra på att inte kunna, så jag antar att jag blir utan mat ikväll. Faaaast, jag har ju en liten låda i frysen med lasange. Jag kanske ska ta och värma den så jag får i mig något annat än bara konfektyr ikväll.
Min pappa har lärt mig att det heter konfektyr och lemonad (godis och läsk) och så har han lärt mig att man visst får äta det någon gång då och då, så det ska jag och min snygga syster göra ikväll, så vi får behålla formen!! Man får passa på nu när man får ha godiset för sig själv, när inte våra glupska pojkvänner är med. Auuuuuf!

Jag tror iaf att den här kvällen kan bli riktigt bra!!
Två blondiner och en film!

Inga kommentarer: