onsdag 29 augusti 2007

Trött eller bara lite knasigt?


Den senaste tiden har jag känt mig tröttare än vanligt. (Peter oxå:) så söt!!!) Kan det kanske bero på att man suttit sen i våras och väntat på sommaren som aldrig kom och så en dag kom HÖSTEN!! Va? Hoho! Jag fick minsann lära mig i skolan att det är FYRA årstider: vinter, vår, sommar, höst. Inte TRE: vinter, vår , höst!
Eller är det moderaterna som tagit bort det oxå? De tog bort sommaren och förmögenhetsskatten liksom!!! Knasigt!

I vilket fall som helst så blev det ju ingen sommar. Inte konstigt om man då blir trött av att vänta så länge på något som aldrig kommer. Ungefär som att sitta och vänta på en buss i fyra månader. Inte så kul liksom.

När jag går och lägger mig på kvällen längtar jag redan efter nästa kväll, så jag får sovas, innan jag ens somnat den kvällen.
Haha tråkigt!! Att längta efter nästa sömn innan man ens somnat liksom!! Haha. Blev det rörigt nu?
Jag tycker oxå att det blev rörigt. Ännu rörigare är: Vinter, vår, sommar, höst. Nej vinter, vår, höst, eller nej, eller jo eller hur var det nu? Knaaas!!
Ska man ändra på titeln "de fyra årstiderna"som Vivaldi skrev till "de tre årstiderna"?


Tomas Ledins "sommaren är kort, det mesta regnar bort" borde toppa listorna nu.
Dessutom blir man ju fuktskadad av allt regn.

Det bästa i allt elände har iaf varit att jag och min sötnos har haft all tid i värden att kollas på film.
Jodå. Vi har kollat på "Sagan om ringen" i 2 veckor nu. Trodde inte att det kunde ta så lång tid att tittas på de tre filmerna, men tro mig, det tar tid! Särskillt om man som jag ska SOMNAS hela tiden så att man nästa kväll får spolas tillbaka och tittas igen på det man missat.

Man vaknar-till då man hör Peter muttra lite när han samtidigt håller en hand enbit ifrån mina ögon för att skymma tvn, för att se om jag sover. (Jag ligger på hans arm lite längre ner så han ser inte mig.) Han har hur som helst kunnat hålla handen där länge, för jag har somnat så jag har inte blivit störd av den.
Men han vet: Nu sover Akizen!!
(En bra grej att göra för att kolla om den andra sover:)
Mmmmmm SOVAS!!







1 kommentar:

Anonym sa...

Otroligt rolig bild! Han ser ju lila ut för fanken!