onsdag 29 augusti 2007

Djungelvrål, en gåta!

För något år sedan var jag och Peter hos ett par vänner, E och L och vi satt vid deras matsalsbord och allmänt snicksnackade om ditten och datten. Vi sitter och smaskar på en påse djungelvrål då E plötsligt byter samtalsämne och börjar vrida på de svarta bitarna i påsen.
-Vad 17 föreställer den här?, säjer hon.

Hon har redan innan i sina dar kommit fram till att de andra bitarna i påsen föreställer ett lejon, en apa och en elefant men den fjärde biten kan hon bara inte komma på vad det kan vara för något djur. (Ett stort bekymmer.)

Nu statar en vild inspektion i påsen. Alla fyra sitter som förtrollade av biten och vrider och vänder och jag kommer tillslut fram till att det är en ekorre.
Alla börjar såklart att asgarva åt mig och tycker att jag är hur dum som helst.
-En ekorre i djungeln liksom!! dah!!
Vi fortsatte att speckulera men vi kom inte fram till något bra. Jag tyckte bestämt IAF att det MINSANN var en ekorre!!
E tyckte att vi skulle skriva till radioprogrammet "våga- fråga" för att få svar på vårt stora bekymmer.

Men nu sörrö E ska jag tala om en sak för dig och för alla andra också för den delen!!
Jo, jag har googlat,,, idag! (Har inte kunnat släppa det jag heller, jäkla E hihi)!!!
Haha, jag sökte på "djungelvrål apa lejon" och vad kommer upp?! En länk http://sv.wikipedia.org/wiki/Djungelvr%C3%A5l

( Djungelvrål är ett populärt godis från Malaco med smak av saltlakrits. På förpackningen avbildas alltid en apa. Bitarna är avbildade djur av apa, lejon, elefant och konstigt nog även ekorre.
Djungelvrål finns även i form av en klubba med en stark kärna av salmiak.)

Apa, lejon, elefant och EKORRE!!!! Hahahahahahaha!! Fy fan vad roligt!!!
Hon som var dum då, dvs JAG, var tydligen inte så dum ändå!!! Snarare ett snille, ett géni, en professor i djungelvrål!
Att det skulle krävas en fejkblond Bimbo för att lösa detta stora bekymmer. Hihi :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gutt att du löst problemet åt mig......haha, så det var en ekorre då.....ska genast kolla vilka arter av ekorre som finns i djungeln, så man kan skryta med rena artspecifika kunskaper nästa gång...../E