fredag 29 oktober 2010

Sjuk liten Alv!

Inatt vaknade jag klockan 02:30 av att Alva hostade. Hon hostade, gnydde och grät lite om vartannat. Klockan 03:30 hade hon hostat typ hela tiden och jag gick in till henne och gav henne medicin och så lite välling och vatten. Men hon bara fortsatte att hosta och hosta och hosta och var ganska varm. När min klocka ringde 05.20 låg hon fortfarande och hostade. Peter var redan uppe och jag frågade honom om han kunde vabba idag. Han hade jouren och hade svårt att vara hemma, så det var bara till att dra igång och jaga folk som kunde ta mitt morgonpass. Som tur är har jag världens finaste kollegor som alltid ställer upp, så det löste sig fort, så jag kunde vabba.

Jag ringde dagis och min chef och sa att jag blir hemma med Alva idag.
Alva sov till 08.30 och då gick vi upp och åt frukost. Hon har ingen feber nu och hon har hostat lite mindre nu på förmiddagen, men så fort jag lägger henne så hostar hon som en tok igen. Har bullat upp med kuddar under henne, så nu hoppas jag att hon kan få lite mer sömn. Hon har varit jättetrött efter nattens hostande. Stackars liten.

Tur att medicinerna hjälper lite iallafall, för den där skrällhostan har inte kommit.....Inte ännu iallafall, peppar, peppar.

Inga kommentarer: