tisdag 19 oktober 2010

Remiss till Barn och undgomsmottagningen.

När Alva var förkyld sist, fick vi en remiss till sjukhuset av Alvas husdoktor. Idag var vi där. Alva fick göra ett pricktest för att se om hon var allergisk mot något, men det var hon inte. Skönt!! Det är nu klart att hon "bara" har förkylningsastma, alltså ingen kronisk astma som tur är. Fast förkylningsastma är ju inte heller kul att ha, men nu har hon iallafall fått pulmicort också att ta när förkylningen drar igång, så jag hoppas att hon inte blir lika sjuk fler gånger nu som hon blev sist. Fy vad otäckt det var.

Alva blev jätteledsen hos doktorn, men hon var mest bara arg egentligen på att någon som hon inte kände höll fast hennes arm. Och stetoskopet var ju inte heller något kul. Hon blir skitsur så fort hon ser det :) Men hon var så duktig. Och så fick hon ett Bamsemärke som plåster på såret.


Vår duktiga lilla tjej!

4 kommentarer:

mammatajkon sa...

oh vi skulle verkligen behöva komma dit för att göra ett nytt pricktest på sigge.. har en liten misstanke om att han ändå är allergisk trots att det visade negativt sist... :(
skönt att det var bra med lilla Alva

Fia sa...

Tyckte hon det gjorde ont? jag minns när jag gjorde det när jag var 6 år att det var jäkligt obehagligt och kliade som fan, men så var jag ju oxå allergisk mot både det ena och det andra. Sid har också fått en remiss.

Akiz sa...

fia.sköteskan sa att det inte kändes mer än som myggbett, och jag gjorde ju pricktest för några antal år sedan och jag tyckte inte att det gjorde ont. tror nog att hon bara tyckte situationen var obehaglig och att främmande människor håller fast henne och tar på henne. hoppas att sid inte har nån allergi.

eva. hoppas ni får komma och göra ett nytt test. kram

Anonym sa...

Vad skönt att hon inte är allergisk mot nåt kram/farmor