söndag 24 oktober 2010

Höstdepp!

Hösten är här och höstdeppet har börjat igen! Det är väl konstigt att man ska må så mycket sämre på hösten än på sommaren. Varför kan inte jag älska hösten så som många andra kan? För att inte tala om vintern, fy och tvi för den!

Jag har mått bra två höstar i rad nu, men så den här hösten var det dax för depp igen. Jag känner mig otillräcklig och sönderstressad, men försöker göra det bästa av situationen. Jag kämpar mig nog igenom den här bittra hösten också och tids nog blir det vår igen. Det finns ju ingenting man kan göra åt väder och årstider, men man kan göra något åt situationen. Jag försöker! Jag tänder ljus, försöker se det vackra med hösten och intalar mig själv att efter regn kommer solsken. Alva är min sol och alla dagar är vackra nu!!!!

Men jag hymlar inte med att jag är en vår och sommarmänniska!

5 kommentarer:

Mella sa...

Tråkigt att höra att du är deppig gumman! Vi är väldigt olika, jag föredrar höst och vinter framför vår och sommar och älskar alltså årstiden nu.. Vi får ta en fika nån kväll, så ska jag försöka muntra upp dig lite :) KRAM

Fia sa...

jag har faktiskt börjat gilla hösten konstigt nog. men du, kan det inte vara all förändring också, att du precis börjat jobba och så. Vi mfår ses snart så ska jag peppa dig lite, jag mår nämligen toppen för en gångs skull :)

Anonym sa...

Ooooh Akiz ,det är snart vår och sommar igen :-) ,näe Du vet ju att jag också hatar hösten och vintern ,kanske just för att man inte har nån ork att göra något ,vi kanske skulle planera in nåt skoj snart med hela La familia ,kram Virva

Cissi sa...

Åh, låter minst sagt drygt. Tur att du har lillsolen i alla fall! Jag känner mig också en smula otillräcklig och misstänker att det också är något som hör småbarnsåren till...? Hoppas att du känner dig bättre snart! Kram

johanna w sa...

Min akiz, jag förstår dig! Känner mig inte direkt deppig men däremot ofantligt trött och orkar inte ta tag i något känns det som. Jag längtar så efter min bebba när hon är borta från mig men så fort hon kommer hem så bara jävlas hon och jag blir så trött!
Men tjejer jag har ju sagt länge nu att jag ska ha lite tjejmys hemma vad sägs finns det nån tid för er jobbande töser, en kväll i veckan eller passar helg bäst? Måste iallafall ses och snacka lite skit tack!