tisdag 4 maj 2010

Mörkbeläggning!

Igår satte jag igång med projektet "mörkbelägga sovrummet, så att inte Alven ska vakna klockan 06.00 varje morgon för att det är så ljust"!

Jag klämde fast ett mörkblått lakan i fönstret och tejpade järnet runt om, sedan drog jag återigen ner rullgardinen framför mitt nybygge och tejpade fast den mot väggen så att inte det ska glipa vid sidorna!
Efter en hel del svordomar, klämskador och förmaningar från pappan i familjen (akta väggen, akta färgen, akta tapeten osv), blev det tillslut kolmörkt i sovrummet! Perfekt!
Faktum är att det blev så bra att jag tror jag ska starta egen firma "Akiz mörkbeläggning AB", hör av er om ni vill ha hjälp!

Imorse var det mörkt i sovrummet när Peter gick upp klockan 06.00 för att gå till jobbet OCH hade det inte varit för att han gått tillbaka in i sovrummet för att stöka efter kläder hade nog Alven sovit ännu! Men hon vaknade såklart av hans rafs!
Ikväll vankas det pisk på pappan när han kommer hem och så ska jag dra några läxor för honom om PLANERING!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker jag känner igen det där med att gå tillbaka in i sovrummet för att hämta kläder. Men hör och häpna, Anders har nu äntligen lärt sig! Så det finns även hopp för Peter ;)

pAPPa hÄsTEN sa...

Kommer inte hem om jag får pisk...