måndag 3 maj 2010

BVC!

Idag har jag varit på BVC med Alven. Idag vägde hon 9900 gram och var 78 cm lång!!!
Hon hade inte gått upp i vikt som hon skulle, men det beror ju på att hon är sjuk och äter dåligt och så har hon ju börjat att gå, så många gram springer hon ju av sig ;)

Allt såg bra ut, men imorgon ska vi tillbaka igen för att träffa en doktor som ska kika lite på hennes högerarm som ibland inte riktigt hänger med, när hon kryper tex och då "står hon på näsan". Vi tror ju inte att det är något fel, men för säkerhetens skull ville BVC-tanten att vi skulle träffa en läkare.

Så imorgon blir det fullt ös. Först BVC och direkt efter det bär det iväg på ett besök på en förskola som vi är intresserade av och allt detta händer mitt i Alvas sovtid!!!
Det blir en utmaning!

1 kommentar:

johanna sa...

ojoj, hoppas allt går bra och att det står bra till med lilla alvas arm.
9,9 jag fick för mig att alven redan vägde 10kg, men då har ju inte bebbson legat så långt efter som jag trodde, skönt. vi har ju vägning i morgon och jag hoppas inte hon gått ned i af, men visst är det typiskt med dessa himla sjukperioder och tänder som spökar så dom små inte äter som dom ska!
puss puss