fredag 28 maj 2010

Inget penntroll!

Igår var jag på Åbergs och gjorde utväxten och klippte mig.
Eftersom att mitt hår har gått av så mycket, efter att jag gjorde slingor i mitt blekta hår för en tid sedan, plus att hårets kvallitet har försämrats efter bebis, valde jag att klippa bort alla slitna längder och klippa upp håret så att det blir jämnare utseendemässigt.

Nu är allt mitt långa hår borta och jag har bara hår ner till axlarna med en uppklippt frisyr som verkligen inte är jag, men jag var tvungen! Det var tusen olika längder i håret efter att det hade gått av. När jag hade håret utsläppt såg det verkligen inte klokt ut, så detta var väl det bästa vi kunde göra.

Nu väntar jag otåligt på att håret ska växa ut igen till en längd som passar mig.
Mycket av det hår som gick av har vuxit ut igen, så mitt hår håller på att bli tjockare igen. Skönt. Men jag trivs inte i mitt korta hår, så i sommar blir det knut, för det går inte ens att fläta det eller ens ha det i svans eftersom att det är uppklippt. Det ser inte klokt ut.
Haha.

Och jag som är så petig med mitt hår, ni kan ju själva räkna ut hur jag mår just nu.
MEN DET VÄXER UT IGEN, FRISKARE ÄN NÅGONSIN!

Så, ingen bild idag! Buhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

2 kommentarer:

Fia sa...

Jo, ge mig en bild. Jag tror det är jättefint. Jag fick ju också göra nåt mot allt det slitna, och det var att färga håret mörkt. Jag hatar det och vill bli blond igen, men det lär dröja, först ska håret bli friskt!

Anonym sa...

Då är vi två Akiz ...jag känner inte igen mig i blont hår och det känns som svinto:-(
Till hösten ska jag bli mitt vanliga jag igen ,en mörk eldig spanjorska hahahaha /Svärmora