tisdag 17 juni 2008

Fias fotvårdstips!

Jag har världens narigaste, torraste och mest spruckna hälar.
Eftersom att jag går mycket på jobbet så sliter det ju såklart på mina stackars trampdynor.
Fian tipsade mig om bra fotvård som man får bebisfötter av.
Idag på min slapparedag skulle jag prova Fias fotvårdstips.

Jag hällde upp grovsalt och varmvatten i en balja och satte ner fötterna i ett fotbad i en halvtimme. Sedan filade och skrubbade jag mina fötter och torkade av dem på en mjuk handduk.
Därefter smörjde jag in dem rikligt med Body Butter....

.....Och lindade in fötterna i plast.
Sådär satt jag i en halvtimme till och sedan tog jag bort plasten och torkade av överflödigt Butter.
Tadaaaaaaaa!!
Bebisfötter nästa!! Jajamensan! (För ännu bättre resultat, sov med Butter, plast och raggsockor över natten.)

Nu känner jag mig fräsch om mina fötter. De blev verkligen mjuka!

Det är sånt man sysslar med på sin slappardag!
Dessutom har Jonas varit här och fikat idag och hjälpt mig med datorn, och så har han och Peter spelat Guitar Hero.
Jonas vann som vanligt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad härligt, det var ett bra tips, jag har ju faktiskt lavendel fot-brus och kylande fotgele hemma..det måste jag göra en dag.
härligt med slappardag