söndag 30 januari 2011

Tröttiskorv.


Den klämda tummen läkte fint och Alva var på dagis redan dagen efter olyckan.
Febern var borta och allt var som vanligt.

Dagarna har bara rullat på och man hinner ingenting känns det som. Alva har kommit till någon slags trotsålder där hon inte lyder alls, gör allt tvärt emot vad man säger, skrattar åt oss om vi säger till henne på skarpen, kastar sig på golvet och skriker så fort något går emot henne. Grannarna tycker jag synd om!!!!!!!

Igår hämtade mina underbara föräldrar Alva, så att vi fick vara för oss själva jag och Peter. Det var helt underbart! Vi åt hotellfrukost och gick på stan och så var vi på Hansa City en runda. På eftermiddagen fick vi grillat hos mamma och pappa och när vi kom hem på kvällen somnade Alva för natten och vi tittade på en hyrfilm, "Snabba Cash" MYSDAG!!!!!!

Idag har vi varit på Lattjoland med Alva. Där hittade vi även kusin Sid och hans pappa, farmor, farfar. Vi var även en runda på Ikea och så har vi storhandlat och tvättat. Peter har gjort ett långkok, gulaschgryta som vi har smaskat i oss ikväll.

Känner mig ganska trött nu för tiden och har inget tålamod för fem öre. Tröttheten och mina sömnproblem gör mig ganska knäpp faktiskt. Inte går det lättare heller med en 1,5 åring som bara är arg och sur och förbannad jämt.

Imorgon börjar en ny vecka, en ny bättre vecka hoppas jag, en vecka närmare våren!!!!!!!!

3 kommentarer:

Mamma sa...

Ja, nu vänder det alla gånger. Som du tänker - så blir det! Kram från mor i stugan

Anonym sa...

Oooh Akiz ,jag förstår dig ,,,,har ju också sömnproblem ,är irriterad och trött .vill ha sol o vår nuuuuu
Virva

Cissi sa...

Kan vi checka in på ett sovhotell ett par-tre dar eller så? Jag känner mig död just nu! Hoppas att solen visar sig och att våra små sover ordentligt så att vi kan få ny energi... och att våra killar slutar låtsas vara sjuka!!!;) Kramar