måndag 31 januari 2011

Alva har fattat!

Jag måste bara få dela med mig av något gulligt!

Ikväll när jag skulle göra i ordning Alva inför kvällen, så säger jag till henne att vi måste "städa" (plocka iordning) lite innan vi tar på pyamasen.

Alva springer iväg och jag hör henne stånka och stöna och bli lite arg över något.
Jag går efter henne för att se vad hon håller på med. Då hittar jag henne i städförrådet där hon har kånkat ut golvmoppen ur förrådet och ger den till mig och säger:
-Mammasch!
Sedan kånkar hon ut spannet och sätter det framför mina fötter och säger:
-Mammasch!, varpå hon bannar med fingret över spannet (aja baja).
Därefter hämtar hon sopsettet och säger:
-Avasch!

Vi skulle ju "städa" innan ju!!!!

(När vi städar på riktigt här hemma brukar jag förklara för Alva att moppen och hinken med vatten i är mammas och att hon får ha sopsettet, att det är Alvas.
Det har hon fattat ;)

3 kommentarer:

johanna w sa...

underbart <3

Anonym sa...

Men så sööt ,jag hoppas att du började skura golvet innan ni la er då hahaha virva

Fia sa...

hahahaha jag tror jag dör, vad rolig hon är!