söndag 2 januari 2011

Nyårsafton!

På nyårsafton var vi hembjudna till Sid med familj.
Alva och jag var hemma och klädde oss fina medan pappa jobbade på dagen.



Klockan 16.00 startade firandet. Michelle och Christoffer stod för fördrinkar och tilltugg när vi startade nyårsfirandet!
Med på firandet var:
Michelle och Christoffer.

Sid, Fia och Roy.

(Bebban sover middag), Johanna och Robin.

(Alva jagar Sid), Peter och jag.


Efter fördrinken var det mingel (läs lek med barnen) och sedan var det dax för mig och Peter att entra köket, för vi hade uppgiften med att fixa förrätten till nyårsmenyn.

Alla samlades till bords för att avnjuta nyårssupén.

Förrätt: Toast Skagen.

Huvudrätt: Fläskfilé med kantarellsås och parmesantoppar som Fia och Roy lagat.

Alva gillade maten och åt med god aptit.

Efterrätt: Champagnesorbet som Johanna och Robin stod för.


Vi åt och drack och sedan nattade vi barnen som alla tre somnade jätteduktigt.
Även Roy, som var tokförkyld somnade och vi andra fortsatte kvällen med att fira tolvslaget och nu fick vi även sällskap av Virva och Tage som kom förbi.
Jag stannade inne och passade de sovande barnen när de andra gick ut.

Men helt ensam var jag ju inte. Jag hade ju Roy hos mig som dock låg och sov och så hunden Tyra och alla de små söta sovande trollungarna.
Jag stod i fönstret som de andra stod utanför, så jag var ju faktiskt med dem andra trots att jag var inomhus och jag var nog den som frös minst :)

Efter tolvslaget plockade vi fram ost och kex och så drack vi lite skumpa. Runt 01.30 avslutade vi kvällen och gick hem till Ängö igen och Alva envisades med att vara vaken i två timmar innan hon somnade om ;)


Tack kära vänner och familj för en jättetrevlig Nyårsafton!

4 kommentarer:

johanna w sa...

tack för en trevlig kväll, och nej det var inte jag som var den gravida i sällskapet även om det såg ut så på fotot, lite för mycket julmat och annat gott under dessa helger bara, vågen visade plus 4 kg idag, bra jobbat johanna! =(

Michelle sa...

Tack för en väldigt trevlig afton!

Anonym sa...

Fina bilder du tagit Akiz /Virva

sara sa...

Va fina ni är <3