torsdag 18 november 2010

Vabb!

Vabbar igen! Alva har fått förkylningsastma och har jobbiga nätter med sin hosta. Dagarna går ganska bra, men vi måste ge astmamedicinen lite då och då och så orkar hon inte med lika mycket som hon annars brukar göra.

Nu har hon vänt på dygnet också. Hon somnar runt 21:00 för att vakna 01:30 och vill äta och sedan vara vaken och busa, prata och rumla runt i sängen i tre timmar. 04:30 somnar hon om och strax efter det ringer Peters klocka och han går upp till jobbet. (Som tur är sover han som en stock och snarkar, medan jag inte sover någonting alls). Alva sover som en stock när Peter går upp och jag somnar om runt 06:00 och vaknar 09:15 av att Alva vill upp igen. Alla rutiner är ur fas just nu. Hon sover middag vid 13:30 och sover i två timmar och så går det runt.

Usch jag hatar verkligen förkylningar och astma och allt vad det är. Mest synd är det ju om Alva såklart!! Men trött ÄR jag och det får jag vara!

Imorgon siktar jag på att jobba igen. Alva ska bara vara på dagis i tre timmar imorgon och då sover hon 2 timmar av 3 förhoppningsvis. Peter lämnar henne vid 11:00 lagom till lunch och vila och jag hämtar henne stax efter 14:00.

1 kommentar:

Anonym sa...

stackars lilla Alva och Alvens mamma ,nu får ta och bli frisk puss puss lilla Alven /Farmor