tisdag 24 augusti 2010

Tårar smittar.

Idag skulle vi föräldrar lämna våra små själva med fröknarna i en kort stund (20 minuter), för första gången på dagis. Alva brydde sig inte när jag gick.
Vi fick sitta och jobba med barnens pärmar medan fröknarna skulle bekanta sig med barnen.

När vi kom tillbaka var Alva ledsen. Hon hade börjat gråta när de andra barnen grät.
En fröken berättade att det hade gått jättebra till en början, men när en liten kille började gråta så smittade det av sig. Flera av barnen började gråta och Alva blev jätteledsen! Hon var helt slut när jag kom tillbaka. Lilla gumman! Men det gick snabbt över.

Efter dagis åkte vi till snälla S och fick köpa hennes sons fina trehjuling för bara en hundralapp!
Dessutom FICK vi en Bobby-car och en gräsklippare till Alva!
Alva blev i eld och lågor över gräsklipparen! Tack snälla S!

3 kommentarer:

Nettis sa...

Melina hade blivit helt förtvivlad och de fick hämta Johan redan efter 5 min. Vi lär nog behöva en v inskolning till är jag rädd... *suck*

Akiz sa...

åhh, lilla gumman. Jag tror dock att det löser sig snart. De är bara lite ovana med personalen ännu och så har de ju Lundahumöret ;) puss

Anonym sa...

lille pluttis :-)
Farmor