onsdag 18 augusti 2010

Inskolning dagis!

I måndags startade inskolningen på dagis för Alva. Hon släppte min hand direkt och gick och lekte med alla sakerna, tog en fröken i handen och gick iväg från mig och ville typ inte gå hem när vi skulle gå. Det började bra iallafall!

Igår var dag 2. Den var lika bra om inte bättre. Alva lekte med leksakerna och gick till fröknarna och brydde sig inte direkt om mig. Några gånger kom hon och tittade om jag satt kvar i soffan, men annars lekte hon själv.
Vid fruktstunden fick de se hennes envisa sida. Hon skulle INTE sitta ner. Hon skulle stå brevid och äta sitt päron, och gissa förresten vem som var först ut och gick låss på päronen?!
Alva stod upp när de andra satt och sjöng, men Alva började dansa loss istället.

När "klappa lilla magen" kom, gjorde hon duktigt alla rörelserna som jag lärt henne och spelade högt och tydligt på munnen i slutet av sången!

-Den här låten kunde visst Alva, sa en fröken och skrattade.

STOLT MAMMA!

2 kommentarer:

Fia sa...

Hahahaha, Alva kommer styra och äga det där dagiset det märker vi ju redan. Vilken liten diva som står upp när dom andra sitter ner.

Anonym sa...

Hhahahaha hon är då för gooooo ,min lilla Alv <3
farmor