onsdag 10 februari 2010

Bra dagar, bra nätter.


Nu har jag gnällt så mycket på bloggen, så nu tänkte jag skriva lite positivt också.
I helgen fick vi sova, Alva sov så bra på nätterna och ända fram till 09.45 på söndagen faktiskt.
Både Peter och jag kände oss utvilade igen efter veckans jobbiga nätter med en liten sjuk Alv.
Även natten till måndagen och tisdagen var bra, och inatt har hon också sovit bra.

Jag känner mig som en ny människa igen, som har ork och lust att vara mamma igen, för förra veckan ville jag bara försvinna!
Igår var Alva på ett strålande humör, så snäll, charmig och go. Jag kunde göra mig iordning utan gnäll på morgonen och hon lekte så bra själv. När jag var klar lekte vi på golvet tills hon skulle sova middag. En timma sov hon och sedan gick vi in till stan för att möta upp Sara och Johanna med deras små för att ta en fika.
Hela dagen igår var hon på ett strålande humör och på kvällen likaså.

Imorse vaknade vi vid 08.30 efter en lugn natt och Alva är på ett strålande humör idag också.
Det är så skönt att jag kan klä på mig och fixa frukost på morgonen igen, utan att behöva bära omkring på en gnällig Alv.
Nä, idag kröp hon omkring i hela lägenheten och var glad och lekte med sina leksaker medan jag fixade med morgonbestyren.
Vi hade en mysig frukoststund tillsammans när ett sms från Faster-Fia och Kusin-Sid anlände på mobilen.
De ville träffas i stan idag och fika och det ville vi ju gärna göra! Vi har inte träffat dem på jättelänge pga alla dumma sjukdomar, men nu är vi friska, så idag bär det av till stan klockan 13.00 för en fika tillsammans på café Nilsson.

Tack alla fina vänner för att ni har lyssnat och stöttat när jag har behövt spy ut skit om hur trött jag varit och hur dåligt jag mått, tack mamma för att du har lyssnat och stöttat och tack Peter för att du är världens bästa pappa!!!

Tänk vad lite sömn kan göra! Utan sömn kan man inte vara människa!
Och jag är så glad att min lilla gullunge mår bra igen, att hon inte har ont, att det inte kliar och att hon är glad igen!
Mamma älskar dig finaste lilla Alving!

1 kommentar:

Mamma/mormor sa...

Det kommer att bli bättre och bättre, efter hand som Alva kan röra sig och upptäcka alla saker ni har i lägenheten :-) Jag finns alltid här för er!
Kram
Mamma/mormor